wtorek, 3 lipca 2012

Z innej beczki czyli alergia kontaktowa na nikiel!

I odezwała się moja alergia na nikiel a wszystko za sprawą jednego metalowego elementu bransoletki i łańcuszka przy pasku od torebki.





Wiecej o alergii:

Mimo, że uczulenie na nikiel jest coraz bardziej powszechne, nadal wiele osób nie kojarzy zaczerwienienia i wysypki na brzuchu – z niewinnie wyglądającym guzikiem od spodni. Kontaktowa alergia na nikiel jest znacznie mniej uciążliwa, niż uczulenie na ten metal występujący w pożywieniu. W obu przypadkach należy jednak zrobić to samo: starać się eliminować uczulający element ze swojego otoczenia.


Objawy alergii na nikiel:
Alergia na nikiel przejawia się zazwyczaj powstawaniem zaczerwienionych, sączących się grudek na skórze, najczęściej w miejscu kontaktu ze stopem. Skóra staje się później szorstka, może zacząć się łuszczyć lub stwardnieć, tworzą się bolesne pęknięcia. Te objawy występują najczęściej w przypadku alergii kontaktowej.
Choć jednak objawy skórne są najpowszechniejsze, nie można ignorować innych możliwych postaci alergii: zapalenia spojówek, kataru i podrażnienia śluzówki nosa, ataków astmy, czy w końcu, występujących na szczęście rzadko, objawów ogólnoustrojowych. Z takimi problemami częściej spotkamy się przy alergii na nikiel w pożywieniu.
Zawsze w przypadku wystąpienia wyraźnych podrażnień, z którymi nie radzimy sobie sami za pomocą dostępnych bez recepty kremów i maści – trzeba udać się do alergologa!

Uczulenie kontaktowe:
Nikiel niestety występuje dość powszechnie w przedmiotach codziennego użytku. Sztuczna biżuteria, sprzączki pasków, metalowe guziki, haftki staników, zegarki ręczne, zamki błyskawiczne, oprawki okularów, ale również podzespoły elektroniczne, obicia stolarskie, naparstki, monety, narzędzia dentystyczne, spinki i wsuwki, klucze, nożyczki, długopisy, sztućce – to wszystko może powodować występowanie objawów alergii.
Problemem może być to, że nikiel jest wyjątkowo silnym alergenem kontaktowym. Chorzy mogą wykazywać objawy nadwrażliwości nawet przy kontakcie ze złotą biżuteria, zawierającą 99% złota i niewielką, minimalną wręcz ilością niklu.
Jeśli jednak występuje u nas tylko alergia kontaktowa, powodowana stykaniem się skóry ze stopami zawierającymi nikiel, możemy mówić o szczęściu. Znacznie łatwiej jest bowiem wyeliminować go ze swoich ubrań czy przedmiotów codziennego użytku – niż z pożywienia.
Kilka przydatnych trików dla alergika:
  • kupuj paski z plastikowymi lub skórzanymi sprzączkami;
  • jeśli chcesz nosić biżuterię, szukaj takiej ze srebra próby 925 (sprawdź jednak od razu czy nie wywoła uczulenia!);
  • guziki i inne metalowe elementy ubrań możesz przemalować delikatnie bezbarwnym lakierem do paznokci, na pewien czas wystarczy;
  • elementy metalowe ubrań mające kontakt ze skórą obszyj od spodniej strony materiałem, przy niewielkiej alergii bywa to wystarczające;
  • kupuj kremy i kosmetyki w szklanych bądź plastikowych opakowaniach.

Alergia na nikiel – sposoby leczenia:
Tak samo jak w przypadku innych uczuleń, nie ma sposobu na „pozbycie się” alergii na nikiel – podstawą leczenia jest łagodzenie objawów i unikanie alergenu.
Standardowo lekarz alergolog przepisze środki łagodzące już istniejące objawy, takie jak wysypka czy stany zapalne skóry. Odpowiednie maści i farmaceutyki pomogą zwalczyć nieprzyjemne skutki kontaktu z niklem.
Moja ręka i szyja wygląda mniej więcej tak!(zdjęcie zapożyczone z internetu) Łykam tabletki i piję wapno. Mam nadzieję, że to okropieństwo szybko zniknie bo strasznie swędzi!











12 komentarzy:

  1. Skopiowanie z innej strony internetowej
    !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na dole posta jest podane źrodło z jakiej strony tekst pochodzi! Moze nie kazdy zaglada na strony tego typu.

      Usuń
  2. mam coś podobnego na ramionach i boję się własnie,że to może być uczulenie na nikiel. Jutro wybieram się do dermatologa zobaczymy co mi powie. pozdrawiam i życzę wytrwałości.

    OdpowiedzUsuń
  3. :(( współczuje bo mam to samo okropne uczulenie :((
    Już 8 lat sie z tym mecze!
    Pierw uczulenie pojawiło się na nodze.. miałam 2 chrostki które jak to ja :P rozdrapałam i tak to się zaczęło od tego momentu nigdy mi to świństwo nie znikło, a używałam już wszystkiego czego się dało, a co najciekawsze jest to że to miejsce na nodze/stopie nie miało kontaktu z żadną biżuterią, zamkiem, klamerką itd. :((
    Kolejnym miejscem był brzuch pod pępkiem..od guzików od spodni ;/ W tym miejscu uczulenie się pojawia i znika, chociaż od jakiegoś roku mam ciągle rankę/strupek który nie chce mi zejść:((
    Następnie wysypka zaczęła występować na łokciach ( z zewnątrz i wewnątrz) to było okropne bo swędziało baaardzo, ale zanikło i już dawno w tych miejscach mnie nie wysypuje. Potem zaczęło mnie wysypywać na udach i pod kolanami, wysypka znikała i się pojawiała.. dawno na udach jej nie miałam za to pod prawą nogą od ponad pół roku jest tragedia :( wysypka wciąż jest, a nawet ranki, strupy. Skóra się złuszcza i na nowo narasta i tak w koło. To jest w tym momencie dla mnie najbardziej przykrą sprawą bo ani krótkich spodenek nie założę ani spódniczki, a jest tak upalnie:( Miejscami następnymi jest szyja i plecy na wysokości stanika ;/ Na szyi rankę mam od łohoho rok jak nie lepiej bo założyłam niby srebrną biżuterie! Na plecach zaś ponad pół roku temu kupiłam biustonosz i mnie wysypało na plecach(gdzie nigdy to nie miało miejsca) Haftki nie dotykały mojej skóry, lecz po mimo tego mam to co mam. Oprócz tych miejsc uczulenie wyskakiwało mi na prawym nadgarstku, ale ciągle smarowałam maściami np. maść z wit. A ;)i zeszło od tamtego czasu już się nie pojawia a minęło już 2 lata, na pośladku lewym ;/ smarowałam i też zeszło.

    TO UCZULENIE TO NAJWIEKSZA KARA JAKA MOŻE SPOTKAĆ CZŁOWIEKA, NIE DA SIĘ Z TYM ŻYĆ!
    NIE ŻYCZE TEGO NAJWIEKSZEMU WROGOWI!!

    Nie dość że trzeba wszystko unikać co zawiera nikiel, to również trzeba się głodzić :( Do tego nie wolno chodzić na basen, do kosmetyczki, (czasem bywa też że do fryzjera):(

    A LUDZIE SĄ TAK SYMPATYCZNI ŻE PATRZĄ NA CIEBIE JAK NA DZIKUSA, KTORY MA HIV I ZARAZI ICH TĄ WYSYPKĄ SAMYM PATRZENIEM NA NICH. TO PRZYKRE ! ŻYJEMY W KRAJU GDZIE LUDZIE NIC O CHOROBACH NIE WIEDZĄ A GADAJĄ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz staram sie unikac bizuterii z niklem i narazie pomaga. Kiedys czesciej mi sie to pojawialo. W okolicach pepka ( od guzika ) na nadgarstku ( od zegarka) na szyji ( od lancuszka) uszy, na szczesie teraz sie uspokoilo. W Twoim przypadku to faktycznie hard core. Ostatni raz mialam z tym problem rok temu i tfuu tfuuu odpukac nie wraca. Jak chodzilam w srodku lata z cala szyja w chrostach to kazdy pytal " Co Ci sie stalo?" I tlumacz kazdemu z osobna :) wytrwalosci w leczeniu i pamietaj zeby nie drapac ! Wiem tego sie nie da nie drapac bo swedzi jak cholera ;/

      Usuń
  4. Ja osobiście uważam, że z chorobami to loteria. Nie wiem jak dokładnie działało, ale raz się choruje, a raz nie... Najbardziej irytują mnie alergie, to naprawdę denerwujące... Tyle razy niszczyły mi dzień, istna masakra... Koniecznie zerknijcie sobie na http://alergiczne.info/testy-alergiczne/ - dowiecie się wielu ciekawych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Alergia kontaktowa to pół biedy, gorzej z uczuleniem na kurz czy pyłki. Tego nie da się uniknąć niestety, tylko złagodzić objawy co najwyżej. Dlatego też zostawię namiar na stronę dbam o oczy , gdzie doczytacie jak można sobie z nimi radzić

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Same alergie są niestety bardzo dokuczające i czasami ciężko jest z nimi funkcjonować. Ja również od pewnego czasu chodzę do specjalisty alergologa https://cmp.med.pl/cmp-bialoleka/alergolog/ i muszę przyznać, że jest to bardzo dobry wybór. Jak na ten moment leczenie jest bardzo skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. 53 years old Executive Secretary Janaye Edmundson, hailing from Woodstock enjoys watching movies like "Spiders, Part 2: The Diamond Ship, The (Die Spinnen, 2. Teil - Das Brillantenschiff)" and Blacksmithing. Took a trip to Three Parallel Rivers of Yunnan Protected Areas and drives a GM Futurliner. Nasza strona

    OdpowiedzUsuń